SKIERNIEWICE  
 dn. 12.5.2018 r - godz. 17,oo  
Izba Historii Skierniewic, ul. Floriana 4

 

KONCERT
MUZYKI  ŚREDNIOWIECZA


Trio fletów prostych (Austria)
 
"VIVID CONSORT"
w skłaszie:
Lorina Vallaster - flet blokowy, śpiew
 Christine Gnigler - flet blokowy, śpiew
Sheng-Fangf Chiu - flet blokowy

Program :

John Coperario (1570-1626) - Fantasie

Elway Bevin (1605-1631) - Browning

Antoine Brumel (1460-1513) - T’Andernaken

Henry VIII (1491-1547) - Taunder naken

William Byrd (1543-1623) - The eagles force

William Byrd (1543-1623) - Whereat an ant

William Byrd (1543-1623) - In Winter Cold

William Cornysh (1465-1523) - Fa la sol

John Wilbye (1574-1638) - Ah! cruel Amarillis

Thomas Bateson (1570-1630) - Come follow me, fair nymphs

John Baldwin (1560-1615) - Coockow as i me walked

Gascongne (-1529) - Je suis trop jeunette - Mathieu

Johannes Ciconia (1370-1412) - Sus une fontayne

John Wilbye (1574 -1638) - Oh! What Shall I Do

Orlando Gibbons (1583-1625) - Galliard

Anonymus from the court of Henry VIII (XVII w.) - I love unloved

Eustache du Caurroy (1549 - 1609) - Une jeune Fillette

Johannes Ciconia (1370-1412) - O felix templum jubila
 

VIVID Consort wykonuje muzykę okresu Średniowiecza, Renesansu oraz współczesną. Zgodnie z duchem czasu flety proste
i śpiew ożywiają wzruszające popisy i słodko-gorzkie melodie minionych wieków. Zespół z siedzibą w Wiedniu powołany został do życia przez Thomasa Lista, muzyka grającego na fletach prostych, który do dziś sprawuje nad nim artystyczną opiekę.
Otwarcie na niekonwencjonalne sposoby interpretacji, na niezwykłe miejsca koncertów oraz na wykraczające poza granice gatunków projekty współpracy to cechy osobowości każdego z muzyków będące motorem zespołowego działania.
Badanie historycznych źródeł, obcowanie z rozmaitymi obszarami sztuki przeszłości jest tu środkiem służącym wszechstronnemu zrozumieniu i doświadczeniu muzyki dawnej. W kontekście współczesności rozmaite perspektywy łączą się w spójną, choć wieloaspektową całość.
W programach swych koncertów Vivid Consort ukazuje nić łączącą pieśni i inne utwory Johannesa Ciconii i Josquina des Prés z muzyką Ludwiga Senfla i Thomasa Batesona, tworzy obfitujący w rozmaitości pomost między epoką Ars Nova i początkami wieku XVII. Program uzupełniają kompozycje współczesne.​


Sheng-Fang Chiu urodziła się w roku 1990 na Tajwanie. Muzyczne wykształcenie zdobyła na Prywatnym Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Miasta Wiednia w klasie Michaela Poscha i w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru im. Feliksa Mendelssohna Bartholdy’ego w Lipsku u Anny Januj i Marcella Gattiego. W czasie studiów zdobyła wiele nagród na konkursach, m.in. na Fidelio-Wettbewerb w latach 2010 i 2012. Wraz z własnym zespołem uzyskała pierwszą nagrodę konkursu La Stravaganza – Concurs de Musica Baroca. Brała udział w kursach mistrzowskich
i seminariach prowadzonych przez artystów jak Han Tol, Dan Laurin, Barthold Kuijken i Sergio Azzolini. Współpracuje z wieloma zespołami kameralnymi, m.in. z Wiener Akademie, Capella Leopoldina, Accentus Austria i Orchester 1756 Salzburg. Od roku 2014, jako asystentka Michaela Poscha uczy gry na fletach prostych w  Prywatnym Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Miasta Wiednia.
 
Christine Gnigler urodziła się w roku 1991 w Górnej Austrii. Edukację muzyczną rozpoczęła dzięki rodzicom i nauczycielom muzyki, zwłaszcza dzięki Elisabeth Hirsch. Obecnie mieszka w Wiedniu i studiuje grę na flecie prostym u Thomasa Lista w Prywatnym Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Miasta Wiednia oraz w tej samej uczelni, grę na historycznych instrumentach pokrewnych fagotowi u Jennifer Harris. Pobiera także lekcje śpiewu u  Cornelii Horak. Występuje w kraju i za granicą jako flecistka (flety proste)
i fagocistka w rozmaitych zespołach i orkiestrach. Obok muzyki wczesnego i późnego baroku oraz muzyki klasycyzmu wykonuje także muzykę współczesną i improwizowaną. Współpracuje z zespołami VIVID Consorts (dawna i nowa muzyka), Ensemble Almira (muzyka dawna), Ensemble Pneuma (nowa muzyka) i z Open-Source Orchestra (nowa muzyka i muzyka improwizowana).
Występowała na wielu festiwalach oraz w ramach serii koncertowych, m.in. Zoomfestival
Wien Modern oraz w serii „Transformator“ klubu Porgy&Bess. Dzięki współpracy z rzeźbiarzem i performerem Franzem Frauenlobem nagrała swoja pierwszą płytę CD zatytułowaną back.come.never.they oraz odbyła wspólne występy w galeriach sztuki w Linzu i w Salzburgu. W galerii Konzett w Wiedniu występuje regularnie jako solistka z zespołem KonzettKonzeptKonzert-Orchester. Wykonuje utwory współczesne we współpracy z kompozytorami  jak Robert Pockfuß, Jakob Gnigler, Hannes Löschel, Julian Gamisch, Maja Osojnik, Bernhard Geigl i Bernhard Höchtel.
 
Lorina Vallaster urodziła się w Austrii w roku 1994. Od siedemnastego roku życia studiuje grę na fletach prostych u Thomasa Lista w Prywatnym Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Miasta Wiednia. Brała udział kursach mistrzowskich, które prowadzili Michael Schneider, Dan Laurin, Maurice Steger i Dorothee Oberlinger. W latach 2010-2015 uzupełniała wykształcenie studiując grę na oboju u Thomasa Hönigera w Prywatnym Uniwersytecie MUK oraz śpiew  u Ingrid Bendl. Występuje z zespołem Vivid Consort. Od roku 2014, wraz z Ensemble Sferraina, jest stypendystką Yehudi Menuhin – Live Music Now Programms Wien. Wiosną 2015 roku występowała jako solistka w Wiener Konzerthaus w serii koncertów„Musica Juventutis“. W tym samym roku zdobywała artystyczne doświadczenie w wystawionym na festiwalu Wien Modern spektaklu Robinson oraz jako oboistka w koncertach NÖ Tonkünstler w Austrii i w Czechach. Na konkursie Fidelio-Wettbewerb w Wiedniu otrzymała wyróżnienie oraz stypendium za utwór Vito! oraz została przedstawiona na Giełdzie Talentów Ö1. Z zespołem Ensemble Bonporte zdobyła pierwszą nagrodę na konkursie Prima la Musica oraz wystąpiła na koncercie laureatów w Konzerthaus Wien. Za przeznaczony na zespół wokalny utwór Kokolores w roku 2013 zdobyła pierwszą nagrodę na konkursie kompozytorskim „Jugend komponiert“. Wiele uwagi poświęca współpracy z kompozytorami jak Hannes Löschel, Julian Gamisch, Florijan Lörnitzo, Adrian Artacho, Simon Öggl, Gerd Kühr
i Thomas Simaku.